未来のいつか/hyoshiokの日記

hyoshiokの日々思うことをあれやこれや

Can-Do vs. Can’t-Do Culture

http://recode.net/2014/01/01/can-do-vs-cant-do-culture/

As a venture capitalist, people often ask me why big companies have trouble innovating while small companies seem to be able to do it so easily. My answer is generally unexpected. Big companies have plenty of great ideas, but they do not innovate because they need a whole hierarchy of people to agree that a new idea is good in order to pursue it. If one smart person figures out something wrong with an idea ― often to show off or to consolidate power ― that’s usually enough to kill it.

なんで、小さい会社がいとも簡単にイノベーションしているのに大きな会社はそれができないのか。大きな会社はすごいアイデアをいっぱい持っているが革新(innovate)できない。なぜなら、それを遂行するために新しいアイデアがよいということを全ての階層の人々に同意してもらう必要があるからだ。一人の賢い人がそのアイデアの何か問題を指摘すれば、時として力を持っている人、通常そのアイデアを殺すには十分である。

それがCan't Do Cultureである。

The trouble with innovation is that truly innovative ideas often look like bad ideas at the time.
That’s why they are innovative ― until now, nobody ever figured out that they were good ideas.

イノベーションの問題は、それが真にイノベーティブなアイデアの場合、当初とても悪いアイデアのように見える。
それがイノベーティブである理由だ。それまで誰もがそれがいいアイデアであると発見できなかったのだから。

Creative big companies like Amazon and Google tend to be run by their innovators.

クリエイティブな大会社(AmazonGoogle)はそのイノベーターによって経営されている。

それがCan Do Cultureである。

Don’t hate, create.

これは言うのは簡単だが行うのは難しい。自戒をこめて。